wtorek, 3 maja 2016

2015-12-20 Radiowe Centrum Nadawcze




Z cyklu:

Jednodniowa wycieczka wokół komina: RCN Solec Kujawski (Radiowe Centrum Nadawcze w Solcu Kujawskim)


Obrazek

Korzystając z rewelacyjnej pogody jak na tę porę roku, wybrałem się dzisiaj na wycieczkę przez puszczę bydgoską, w kierunku RCN Solec Kujawski. Kiedyś już tam byłem, ale wtedy nie udało mi się odszukać ruin z poligonu. Dlatego pojechałem ponownie.


Obrazek

Stacja jest położona na dawnym poligonie wojskowym w pobliżu Solca Kujawskiego.
Był to poligon artyleryjski i rakietowy. Dlatego dość ciekawie wygląda teren i jest gdzie pojeździć. Tym razem udało mi się odnaleźć pozostałości po poligonie:


Obrazek





Żelbetonowa wieża obserwacyjna:

ObrazekObrazek


Kilka faktów na temat obiektu:


Stacja nadawcza fal długich o częstotliwości 225 kHz, mająca za zadanie nadawanie Programu Pierwszego Polskiego Radia.
Maszty ćwierćfalowe mają wysokości 330 i 289 metrów, i są utrzymywane przez cztery poziomy odciągów. Wokół każdego masztu znajduje się uziemiający system przeciwwag o promieniu równym jego wysokości, wykonany z promieniście rozłożonych 120 drutów miedzianych zakopanych na głębokości 30–40 cm.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/RCN_Solec_Kujawski
Wycieczkę zaliczam do udanych. 
Można tam fajnie pojeździć, bo są górki, góreczki, piaski, piaseczki itd.
Wieża robi wrażenie, maszty też dają radę :)

Niestety na zdjęciu tego nie widać, ale na całym obszarze sporo dziur, zagłębień. Przypuszczam, że to leje po pociskach.


Obrazek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz